fredag den 28. oktober 2011

En kujon blandt egne rækker

Det er en kendsgerning at det kun er de færreste, der kender til ergoterapi, men ganske opsigtsvækkende er det, når man som ergoterapeutstuderende finder ud af, at man ikke en gang selv har styr på sin ergoterapi - en ting er at udefrakommende ikke er opdateret, men en fra egne rækker, det holder ikke en meter...


Stimu-hva'-for-noget? Det var sådan jeg tænke første gang jeg hørte ordet: "Stimulastik"... Stimulation og gymnastik i ét! Jeg er som ergo.stud. godt klar over at stimulering af sanserne er af stor betydning for mennesker, ikke mindst børn og spædbørn, og en del af det gerne skal ske igennem aktiviteter og leg. Ingen tvivl om at vi skal være med til at udvikle vores baby gennem stimulation og leg helt fra spæd - men at der ligefrem er udviklet et helt koncept til spædbørn AF ERGOTERAPEUTER, er da vist lige gået min næse forbi i de 2½ år jeg indtil videre har været igennem på uddannelsen!


Men så er det godt, at man netop selv står med et stk spædbarn på armen, når man gennem mødregruppen får kendskab til DVD'en med stimulastik, så man hjemme i stuen kan gå i gang med projekt "organiseret stimulation" :-)


Kan kun konstatere, at der er ALT for lidt børneergoterapi på uddannelsen. Kort og godt: Man skal være opsøgende for at udvide ens horisont!


Tag selv et kig forbi: http://www.stimulastik.com/

Ingen kommentarer:

Send en kommentar